Hallå my ladies nd gents

Fan vad jag har funderat på många bloggämnen det senaste. Jag önskar jag kunnat blogga direkt när jag funderat istället för att försöka komma ihåg allt nu (omöjligt). Eftersom jag glömde datorn på Lycke härom veckan så var det kört med bloggandet som ni kanske förstår.

Igår red Ulle Fabricius (tack hjärtat). Det gick bra för det mesta men sedan, rätt var det var så flög hon av. Crazy horzzie!
Jag vet inte om han kanske får fnatt för att han praktiskt taget inte förstår eller om det är någon som känns olustigt i kroppen på honom. Därför tänker jag utesluta det senare alternativet och ta med honom till Kiropraktorn Stefan = balledyrt! Jag tycker ändå att man ska ta sitt ansvar som djurägare och kolla igenom sina buddies då och då. Kosta vad det kosta vill.
Dessutom måste jag anlita en tandläkare till min Shoggi någon dag, för att försäkra mig om att hans bissingar är som de ska:)
Fabricius ska få nya dojjor på Onsdag. Ja! Ni kanske fattar varför jag är fattig. (Tacka djuren).

Jag har funderat lite över ord och språk. Det svenska språket alltså. Jag får tex rysningar när någon använder uttrycket "fy farao" om man är över "lotta på bråkmakaregatan-åldern", alltså fem år! Eller under Gustav Vasa-åldern.  Jag blir nästan illamående.
Varför då, tänker ni.  Hallå tänk lite själva! De låter ju bajjenödigt och nåt så in i helvete brådmoget.
Jag hade många fler uttryck i hjärnan när jag var ute och red idag men de är nu som bortblåsta...

Har ni något som stör er förbannat? Snälla dela med er så jag inte är ensam om att få rysningar av vardagsting!

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig med störande uttryck. Jag blir vansinnig!

2010-12-19 @ 23:13:31
Postat av: Anonym

Jag hatar när folk tuggar knäckebröd. Får rysningar o allmänt grova dampryck men det är dock inget uttryck men aja vafan

2011-01-01 @ 13:20:24
Postat av: Annie

haha, mm jag förstår din tanke :)

2011-01-18 @ 10:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0